Тұтынушыларды қорғаудың құқықтық тетігін жетілдіру мәселелері және даму болашағы
DOI:
https://doi.org/10.26577/JAPJ.2020.v96.i4.07Аннотация
Бұл мақалада тауарды сатып алу кезінде тұтынушының құқықтарын қорғау мәселесі қарастырылады. Қоғамның әрбір мүшесі аздан үлкенге дейін тауардың, жұмыстың, сол немесе басқа қызметтердің тұтынушысы болып табылады және жиі тұтынушылық құқықтардың бұзылуына тап болады, сондықтан әрбір азамат өз құқықтары туралы тұтынушы ретінде білуі және өзін қорғай білуі тиіс. Бұл мәселе өзекті болып табылады. Қазақстан Республикасының Президенті 2018 жылғы 5 қазанда жарияланған Қазақстан халқына Жолдауында Ұлт денсаулығы – мемлекеттің басты басымдығы екенін атап өтті. Іс жүзінде әр адам өмір бойы тауарларды, жұмыстар мен қызметтерді тұтынушы; тұтыну нарығында қалыптасқан құқықтық қатынастардың қатысушысы ретінде әрекет етеді. Сонымен бірге тұтынушылардың құқықтары жиі бұзылады. Іргетасы пайда болған нарықтық қатынастарды қалыптастыру кезеңінде болжанған тұтынушылардың қатысуымен қатынастарды өркениетті құқықтық реттеудің негіздерін дәйекті түрде қалыптастыру және одан әрі дамыту тұтынушылардың мүдделерін бизнес мүдделерімен уақтылы теңдестіруге және құқықтық нормалардың кешенді негізін алуға мүмкіндік берді, өзінің тиімділігі мен өміршеңдігін дәлелдеді. Тұрақсыз нарықтық экономика жағдайында өндірушілер көбінесе тұтынушыларға тек тауарлар мен қызметтерді сатып алудың қолайлы шарттарын қояды. Түйін сөздер: тұтынушы, тұтынушының құқықтары, тұтынушының құқықтарын қорғау, бәсекелестік, қауіпсіз тауар.